minfrankrikeresa.blogg.se

Ibland känner jag mig lite vilsen

Kategori: Tankar och funderingar

Det har gått mer än en vecka nu. Och det är en vecka och 5 dagar kvar tills vi ska åka hem. När vi precis kommit hit hade jag lite svårigheter med att smälta allt. Jag tyckte att det var stressigt att behöva ta ansvar över saker jag nästan inte brytt mig om tidigare. Som mat. Jag vet ju hur man lagar mat, men jag har aldrig haft ansvaret att handla in all mat och behöva tänka på vad som behövs. Jag saknade familjen också. Det kändes jobbigt att åka ifrån dem och att vara hemifrån tre veckor kändes omöjligt. Men en hel vecka har gått och det har varit underbart än så länge. Jag har sett massa vackra platser och haft det riktigt roligt med min resepartner Jennifer!
Vissa stunder har det såklart känts lite tufft. Men då tänker jag på hur kul jag har haft det, allt jag varit med om och allt som jag kommer att vara med om. Än är ju inte resan slut. Det känns bättre då och jag blir glad över att jag faktiskt har fått den här chansen. 
En 18 åring borde ju klara av att vara hemifrån i tre veckor! Men ibland känner jag mig lite vilsen. Det är tur att det finns skype. Så jag kan berätta om min dag för min älskade mamma, få råd av henne och känna mig hemma igen bara av att se hennes ansikte. Och prata med resten av min familj och min pojkvän.
Vi har mycket kvar att se men snart är vi hemma igen.
Kram på alla!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: