minfrankrikeresa.blogg.se

Uppdaterar lagom sent...

Kategori: Allmänt

...men allt måste skrivas.
På fredags vi fick ju alltså dagen ledigt. Vilket var mycket skönt. Vi tog oss en rejäl sovmorgon, åt god frukost och började packa. Jag kollade igenom allt jag hade och försökte få iordning på allt. Som tur var har jag typ bott i resväskan och försökt sprida ut mina saker så lite som möjligt. Det kollades i alla lådor och under alla sängar så att inget skulle missas.
 
Vid halv fem gick vi till skolan för att möta upp Joseph en sista gång. Vi pratade lite om vår vistelse och fick fylla i en lapp om hur vi tyckt att det varit på vårt boende, våra praktikplatser och på skolan. Som en utvärdering.
När vi var färdiga sa vi hejdå för sista gången och gick för att kolla i lite butiker. Jag var tvungen att hitta en present till min syster.
Väldigt många i Paris går omkring med baguetter under armen. Precis så som man tror att de gör i Paris. Så vi köpte oss en baguette. Tog den under armen och gick på gatan längs butikerna. Galet gott bröd!
Det började mulna till vid 18 så då började vi gå hemåt och det kom ett par droppar innan vi hann hem.
Vid 20 hade vi fixat oss och var redo för att gå på restaurang. Det var otroligt tomt ute på gatorna och det tog ett tag innan vi hittade en restaurang som inte antingen var öde eller full med fulla gubbar. Tillslut hittade vi en mysig restaurang och det blev jättebra. De kunde prata lite engelska och hjälpte oss med menyn.
 
Till förrätt blev det ägg och majonäs. Jennifer tog italiensk skinka. Det gudomliga varmrätten bestod av entreqote och pomme. Efterrätten var även det helt otrolig. Jag tog en chokladmousse och Jennifer nån slags karamellpudding. Vi avslutade med en liten kaffe. Notan gick på 71 Euro. Inte dåligt. Kan ju lova att pengarna från skolan tog slut där. Men det kändes skönt. Att pengarna räckt perfekt under hela resan och att vi ändå kunnat leva lite lyx. 
 
När vi kom hem var vi lagom slut och magen var tjockfull. Jag tog en powernap och sedan spelade vi kort och åt snax. Det blev trots allt en sen kväll. Men mycket trevligt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: