minfrankrikeresa.blogg.se

Kina mat, blompyssel och Ancolie

Kategori: Allmänt

Igår var sista dagen på praktiken. De sa i onsdags att vi inte behövde komma på fredag utan fick gå och "upptäcka Paris". Vilket vi redan gjort i snart tre veckor. Vi har redan sett allt så vi funderar på att bara ta det lugnt.
Vi fick vi pyssla med lite allt möjligt. Vi åt kina mat till lunch.
Efter lunchen fick vi göra lite olika arrangemang. Det var riktigt kul!
Jag gjorde den röda och Jennifer gjorde den rosa.
 
Sedan fick vi göra ett minder arrangemang som vi också fick ta med oss hem. Vi funderar på att ge den ena till Joseph som har tagit så väl hand om oss under vår vistelse och den andra till damen som äger rummet vi bott i.
Jag gjorde den vita och Jennifer gjorde den gula.
 
När vi slutat gick vi hem. Sedan vi 19 skulle vi vara hemma hos Ancolie igen. Det var även denna gång sjukt trevligt! Hon bjöd på skinka och sen en jättegod browniekaka. Så trist att det var sista gången vi såg henne. Men vi har blivit vänner på facebook och ska fortsätta hålla kontakten. Vem vet, kanske åker vi tillbaka nån gång och får träffa henne igen.

Kommentarer

  • Marie säger:

    Hoppas verkligen ni är nöjda med er praktik!
    Det har varit spännande att följa er via bloggen.
    Ha en bra resa hem och säg till Joseph att jag kommer maila intyg som han ska skriva på och skicka tillbaka till mig. Jag har inte fått alla papper från programkontoret ännu.
    Vi ses nästa vecka...
    /Marie

    2013-03-08 | 18:13:35

Kommentera inlägget här: