minfrankrikeresa.blogg.se

Borta bra men hemma bäst

Kategori: Tankar och funderingar

Det tog ett tag innan jag fattade att jag faktiskt var hemma igen. Allt var som nytt och alla känslor extra starka. Att mötas av min familjs glada ansikten va det bästa. Att få se dem på riktigt igen. Känna att de är där live och inte på en dataskärm. Höra deras röster. Mitt rum var nästan det bästa. Jag hade bett mamma ge mig nyckeln när jag kom så att jag kunde låsa upp min egen dörr med min egen nyckel. Bara det kändes underbart. När dörren öppnades och jag såg mitt rum framför mig kände jag mig hemma. Att ligga i min säng bredvid min pojkvän, tysta, var som himlen.
 
I skolan frågade de hur vi hade haft det och efter någon dag var allt som vanligt igen. Men Paris kom på tal en hel del gånger i början. Då vi refererade kring hur det hade varit i Paris. Kunde fortfarande inte fatta att vi varit där. En helt otroligt upplevelse. Men det var underbart att komma hem.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: