minfrankrikeresa.blogg.se

Absolut sista dagen i Paris

Kategori: Allmänt

Den absolut sista dagen var kommen. Ja, den kom tillslut. Fast att man inte kunde tro det. Det hela var så sorgligt. Men ändå kände jag mig glad. Både för att jag snart skulle få komma hem. Och för att jag hade haft den bästa upplevelsen i mitt liv hittills.
 
Vi hade packat lite dagen innan men det mesta skedde hemfärdsdagen. Det gick väldigt lätt att organisera upp alla mina grejer så att allt kom med och sedan packa ner dem. Allt fick plats utan problem och väskan kändes inte allt för tung. Dags att ta fram passet och alla viktiga papper igen. Det var så sjukt fint väder denna dag! Solen sken starkt och himlen var helt blå. Man hade nästan kunnat gå utan jacka helt.
Vi hade fått en beskrivning av Joseph där det stod vilka tåg vi skulle ta för att komma till flygplatsen. Vi hade beräknat två timmar för att ta oss dit och två timmar på flygplatsen för att checka in och gå igenom tullen. Det första tåget gick utan problem. Men när vi skulle byta kynde vi inte hitta tåget vi skulle åka men. Tillslut hittade vi plattformen men det fanns ingen tid på tabellen för när tåget skulle gå. Finns det inget tåg som går idag? Började man undra. Jag minns att jag kunde känns hur paniken svagt och sakta smög sig på. Jennifer kände nog likadant. Men det hade inte funkat om båda tappat kontrollen. Och det visste vi väl. Jag tog mig samman och försökte hitta någon slags information om vårt tåg. Då såg jag en rullande remsa med text som passerade under tidtabellen för plattformen. Det stod på engelska att tågen till flygplatsen inte skulle gå den 9:onde och 10:onde mars. Fuck kände jag. Läste vidare och det stod att man istället var tvunge att ta ett annat tåg och sedan direkt buss därifrån till flygplatsen. Jaha, det är väl bara att lyda. Som tur va var allt snyggt ordnat så det stod massa som tog emot oss och det fanns speciella bussar för dem som skulle till flygplatsen. Skönt!
Resten gick som smort. Nemas problemas. Lagom trötta var vi mot slutet och man fick en liten chock när vi möttes av sveriges kyla. Men det bästa var att mötas av min älskling som kommit för att hämta upp mig!
Hemma igen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: